Preambuła
Chronimy Twoją prywatność w trakcie korzystania z naszych serwisów, przestrzegamy stosownych przepisów prawnych w zakresie ochrony danych osobowych oraz plików cookies:
I. Ogólna klauzula informacyjna RODO
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informujemy, że:
Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych są wspólnie:
związane porozumieniem o współadministracji, dalej Współadministratorzy. Podmioty te ustalają cele i sposoby przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
Inspektor ochrony danych:
Współadministratorzy mają powołanych Inspektorów Ochrony Danych:
Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania:
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
Odbiorcy danych:
Z uwagi na konieczność zapewnienia prawidłowego funkcjonowania oraz zapewnienia zgodności z prawem, Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane takim podmiotom jak: kancelarie prawne i windykacyjne, rejestry dłużników, dostawcy systemów IT. Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione uprawnionym podmiotom takim jak Sąd, Prokuratura, Policja, na ich uzasadniony wniosek.
Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe zebrane w celu zawarcia i realizacji z Państwem umowy będą przechowywane na czas trwania umowy, a następnie do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń związanych z umową.
Pani/Pana dane osobowe zebrane w związku z wykonywaniem obowiązku wynikającego z przepisów prawa, będą przechowywane do czasu zakończenia sprawy, a następnie zgodnie z przepisami prawa archiwalnego.
Pani/Pana dane osobowe zebrane na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody, będą przechowywane do czasu zakończenia sprawy, a następnie zgodnie z przepisami prawa archiwalnego, chyba że wycofają Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Prawa osób, których dane dotyczą:
Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych w granicach przewidzianych przepisami prawa. Jeżeli podstawą przetwarzania jest zgoda posiada Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Konsekwencje niepodania danych osobowych:
Podanie danych osobowych może być wymogiem ustawowym, warunkiem zawarcia umowy, do których podania będziecie Państwo zobowiązani lub za zgodą, którą Państwo wyrażą.
W przypadku, gdy będzie istniał obowiązek ustawowy, a dane nie zostaną przekazana, nie będziemy mogli zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa.
W przypadku, kiedy podanie danych będzie warunkiem zawarcia umowy, a tak się nie stanie, nie będzie możliwości zawarcia takiej umowy. W przypadku, kiedy podanie danych odbywa się na podstawie zgody, to brak podania danych skutkować będzie brakiem możliwości kontaktowania się z Państwem w sprawach związanych z wydawaniem imiennej Opolskiej Karty Autobusowej oraz zakupu i obsługi elektronicznych biletów.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie:
Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
II. Wykorzystanie plików cookies oraz podobnych technologii – oraz możliwość ich wyłączenia.
Podczas wizyty Użytkownika w Serwisach nasze serwery automatycznie zapisują tzw. logi systemowe – anonimowe informacje, takie jak: czas wizyty Użytkownika, adres ip, adres url, informacje o przeglądarce użytkownika, adres URL poprzednio odwiedzanej strony (tzw. referent link, o ile użytkownik przeszedł na stronę poprzez odnośnik) itp. Zebrane logi przechowywane są przez czas nieokreślony jako materiał pomocniczy służący do administrowania serwisem. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem oraz serwisem. Serwis gromadzi także anonimowe dane dotyczące odwiedzanych stron takie jak: liczba odwiedzin, kraj, przeglądarka, czas wizyty itp. Możemy analizować gromadzone dane, korzystając z rozwiązania zewnętrznego dostawcy, którym jest Google Analytics. Narzędzie działa w oparciu o opisane niżej pliki cookies i nie udostępnia danych umożliwiających identyfikację osoby. Szczegóły polityki prywatności Google Analytics dostępne są pod adresem: https://policies.google.com/privacy.
Co to jest cookies?
Cookies to z ang. Ciasteczka, czyli małe pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach użytkowników tj. smartphone, laptop, komputer i wszystkich innych urządzeniach służących do przeglądania Internetu. W ciasteczku zapisane są informacje o stronie internetowej, którą odwiedza Użytkownik, okres życia, czyli czas istnienia ciasteczka oraz unikalny numer przeglądarki.
Czy cookies zawierają dane osobowe?
Tak, jednak mogą być wykorzystane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
Rodzaje plików cookies?
Stosowane są dwa rodzaje plików: tymczasowe (istnieją do czasu wylogowania się ze strony internetowej) lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej) oraz pliki stałe (pozostają przez czas określony w parametrach plików cookies ) albo do ręcznego usunięcia przez Użytkownika.
Jak usunąć lub/i zablokować pliki cookies ?
Przeglądarki internetowe domyślnie pozwalają na umieszczanie plików cookies, jednak ustawienia te można zmienić w dowolnym momencie. Ograniczenie stosowania plików cookies, bądź ich zablokowanie, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności Serwisu. Wszystkie operacje usunięcia lub blokowania usług w przeglądarkach należy wykonać z uwagą, gdyż mogą doprowadzić do usunięcia stron dodanych w zakładkach ulubione, ułatwień dostępu typu: automatyczne logowanie, zapamiętywanie hasła/loginu itp.
Co to są Anonimowe Identyfikatory i jaką funkcję pełnią?
Jak zarządzać Anonimowymi Identyfikatorami?
Każdy model urządzenia może tę funkcję obsługiwać w inny sposób. Dlatego zachęcamy do zapoznania się z opcjami prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta urządzenia.
Serwisy obce.
W naszych serwisach mogą być wykorzystane serwisy obce (np. YouTube), które mogą także używać cookies, W takim przypadku zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności docelowych serwisów. Niniejsza Polityka Prywatności nie reguluje zasad wykorzystania mechanizmu cookies przez podmioty trzecie.
III. Zmiany w Polityce prywatności, kontakt i postanowienia końcowe
Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Waldemar Kostrzycki, kontakt pod adresem mailowym iod@mzkopole.pl.
§ 1 Postanowienia ogólne
§ 2 Warunki zawierania umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną
§ 3
§ 4 Proces rejestracji i zakupu
§ 5 Zakodowanie biletu i/lub punktów
Klient może korzystać z biletu okresowego lub e-portmonetki po jej zakodowaniu zgodnie z Regulaminem Opolskiej Karty Autobusowej i Portalu Obsługi Pasażera.
§ 6 Płatność za bilet
§ 7 Reklamacje
§ 8 Obowiązki Klienta
§ 9 Zastrzeżenia
§ 10 Postanowienia końcowe
Regulamin
Opolskiej Karty Autobusowej i Portalu Obsługi Pasażera
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
PORTAL OBSŁUGI PASAŻERA
§ 2
OPOLSKA KARTA AUTOBUSOWA
§ 3
KARTA NA OKAZICIELA
§ 4
KARTA IMIENNA
§ 5
ZAKUP BILETU NA KARTĘ
§ 6
E-PORTMONETKA
§ 7
ZASADY SKŁADANIA REKLAMACJI
§ 8
PRZEPISY KOŃCOWE
§ 9
§ 10
§ 11
Miejski Zakład Komunikacyjny sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej opolka.mzkopole.pl.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich.